Din partner inom förvaltning

Vill du ha någon vid din sida som ser till att allt som har med din fastighet att göra fungerar?

Stadsbostäder erbjuder dig som privat ägare, bolag eller bostadsrättsförening en totalförvaltning av fastigheten.

Det innebär att vi tar hand om fastighetens ekonomi, administration, teknik och skötsel. Vi har idag ett 30-tal engagerade och yrkeskunniga förvaltare, ekonomer, fastighetsskötare, lokalvårdare, målare, snickare och rörläggare. Vi har även väl etablerade samarbeten med banker, försäkringsbolag, byggbolag, arkitekter, hantverkare och andra parter inom fastighetsbranschen.

För en utförlig förteckning av specifika tjänster läs mer under ekonomisk och teknisk förvaltning.

Skräddarsydd förvaltning

Vi har lång erfarenhet av att förvalta olika typer av fastigheter, såväl nybyggda som från sekelskiftet. Som fastighetsägare får du en långsiktig partner som ser till din fastighets helhet. Vi bedriver professionell förvaltning i nära dialog med dig för att säkerställa långsiktig lönsamhet, värdestegring och nöjda boende.

Utifrån era behov skräddarsyr vi en helhetslösning. Vi har den bredd och spetskompetens som krävs för att ta hand om helheten.

Kontakta gärna Peter Söderlin på 040-12 64 00 eller peter.soderlin@stadsbostad.se om ni vill veta mer om hur vi kan hjälpa er med förvaltning.

  • Hur söker jag lägenhet?

      Klicka här för en översiktlig beskrivning av hur det går till att söka lägenhet.

       

      För att söka lediga lägenheter behöver du först registrera dig som sökande genom att skapa ett konto på Min Sida. Därefter är du välkommen att göra intresseanmälningar på lediga lägenheter här.

       

      Notera att vi inte tar emot några ansökningar via e-mail eller telefon.

  • Hur lägger jag till en medsökande till min profil?

      Du loggar in på Min sida. Längst till vänster finns länken ”Intresseanmälan lägenhet.” Kryssa i att du har medsökande. Du får då upp ett fält där du fyller i din medsökandes uppgifter.

       

      Om två personer ska vara stadigvarande boende i lägenheten anger ni hushållets totala inkomst före skatt på huvudsökande.

       

      Medsökande fyller i sin totala årsinkomst efter skatt.

  • Var kan jag fylla i information och önskemål i min profil som sökande?

      Det finns ett fält som heter övriga önskemål när du registrerar dig eller uppdaterar din intresseanmälan lägenhet. Där kan du skriva in ytterligare information och önskemål som du anser relevanta att delge i din lägenhetsansökan.

  • Hur ansöker jag om att hyra ut min lägenhet i andrahand?

      Du kan ansökan om att hyra ut din lägenhet i andra hand om du exempelvis ska studera, arbeta på annan ort eller prova på samboboende. Andrahandsuthyrning skall godkännas av hyresvärden.

      Du gör ansökan genom att ladda ner och fylla in en blankett här och skickar den tillsammans med begärda intyg till oss. Observera att handläggningstiden är cirka 6-8 veckor. Tänk på att även du och din andrahandshyresgäst måste upprätta ett kontrakt, när väl andrahandsuthyrningen är godkänd.

      Om du bor utomlands eller inte har möjlighet att sköta dina åtaganden under tiden du hyr ut i andra hand behöver du skriva en fullmakt för att någon ska företräda dig i allt som gäller din hyreslägenhet. Underlag för att skriva en fullmakt hitta du här.

       

      Tänk på att det alltid är du som förstahandshyresgäst som är ansvarig för din lägenhet, såväl hyra, eventuella skador som störningar.

  • Vad händer efter att jag lämnat en intresseanmälan på en lägenhet?

      Lägenheten ligger publicerad fram tills vi påbörjar urvalsprocessen, det tar vanligtvis 3-14 dagar. . Är man aktuell för en visning blir man kontaktad antingen via e-mail eller telefon.

       

      Man kan följa uthyrningsprocessen via Min sida.  Där framgår även om du inte blivit erbjuden en visning. Lägenheter tas bort från Min sida när lägenheten är uthyrd.

       

      Klicka här för mer information om uthyrningsprocessen steg för steg.

Om du inte fick svar på din fråga...